Tyles, de nieuwe naam voor Vilvordit, opent nieuwe belevingsruimte in Zellik

Sinds januari 2019 gaat Vilvordit, de specialist in keramische tegels, verder onder een nieuwe naam: Tyles. Naast een fonkelnieuwe huisstijl investeerde het bedrijf ook in een complete make-over van haar showroom. Hierdoor wil Tyles haar professionele klanten nog beter van dienst zijn. Doordachte inspiratieboxen gericht op de verschillende woonruimtes en bekleed volgens diverse hedendaagse looks, bieden de consument immers de ideale beleving van hoe een tegel er in een grotere en aangeklede setting zal uitzien. Met een totale oppervlakte van 2.100 m² prijkt Tyles bovenaan het rijtje van de grootste toonzalen van België.

Welkom in uw nieuwe showroom

Vilvordit is een bedrijf met 110 jaar op de teller en groeide doorheen de tijd uit tot een gevestigde waarde in het Brusselse en ver daarbuiten. Het verhuisde 14 jaar geleden van Vilvoorde naar Zellik, maar bleef altijd trouw aan haar imago van ‘specialist in keramische tegels’. Die lijn wordt door het driegeslacht Royaux heel bewust verder gezet.

Fabienne Royaux, zus van Paul en Guy Royaux, verduidelijkt:

“De evolutie die de keramische tegel de laatste jaren heeft doorgemaakt, is immens: van kleine 30×30-tegel tot formaten van wel 3m60 lang in de meest gesofisticeerde prints en looks. Bovendien evolueerde de keramische vloer- en wandtegel tot een allround interieurmateriaal. We vinden keramiek immers terug als spatwand, keukenblad, tafelbekleding, zwembadafwerking, enz. Door die snelle evolutie beschikken onze professionele klanten niet altijd over voldoende ruimte of mogelijkheden om de nieuwe tegeltrends in hun volle potentieel aan hun cliënteel te laten zien. Teneinde ons netwerk aan professionele klanten te ondersteunen, drong de nood zich op om de showroom in Zellik aan te passen in functie van die nieuwe tendensen. Vanaf heden zullen onze professionele klanten hun cliënteel kunnen doorverwijzen naar onze gloednieuwe showroom in Zellik waar beleving en inspiratie centraal staan. We hebben gemerkt dat dit met onze grootformaat showroom ‘Superlarge’ een schot in de roos is. Via onze website kan steeds een afspraak ingepland worden.”

Tyles, for all kinds of styles

Om een antwoord te kunnen bieden aan de steeds veeleisender wordende en reeds goed geïnformeerde klant, bedacht Tyles een showroomconcept waarbij ze tegels in al hun toepassingsmogelijkheden presenteren aan de hand van inspiratieboxen die vertrekken vanuit de leefwereld van de consument. Keukenruimtes, badkamerruimtes, slaapkamers, buitenruimtes, enz. werden bekleed met de nieuwste keramische trends in diverse looks. Deze belevingszones tonen diverse formaten, legpatronen en toepassingsmogelijkheden in een realistische setting.

“De klant weet vandaag goed welke stijl hij wil. Daarom kunnen ze op het gelijkvloers terecht in de belevingszones die het beste aansluiten bij hun persoonlijke smaak: beton-, hout-, marmer-, natuursteen-, metaal-, terrazzo- of accentlook. Daar vindt de klant zijn tegel niet enkel op de vloer terug, maar ook als keukenblad of spatwand bijvoorbeeld.”

Wil men bepaalde tegels vergelijken, dan kan men op de eerste verdieping terecht. Hier werd er vloerruimte vrijgemaakt waarop men kan experimenteren met tal van soorten tegels en diverse legpatronen. “In onze inspiratieboxen willen we de bezoekers ook inspireren met de laatste trends zoals bijvoorbeeld keramisch parket in visgraatmotief, verticaal geplaatste wandtegeltjes, warmere kleurtinten of de terrazzolook die nog steeds aanwezig zal blijven het komende jaar. De nieuwe showroom werd gebouwd in functie van onze professionele klanten, teneinde hun cliënteel zo goed mogelijk te ondersteunen in het maken van de juiste keuze. Willen zij vooraf reeds op een digitale manier proeven van onze inspiraties, dan kunnen zij terecht op de gloednieuwe website www.tyles.be. Deze werd vanuit eenzelfde principe opgebouwd waarbij de consument kan zoeken in functie van een bepaalde woonruimte of specifieke looks.”


Foto’s: © toope.be