Marmomacc blijft boeien en groeien met nieuwe initiatieven

Een markt die een slordige 23 miljard waard is, heeft ontegensprekelijk nood aan een B2B-beurs die vraag en aanbod vanuit de hele wereld samenbrengt op één locatie. Marmomacc, inmiddels aan zijn 51ste editie toe, slaagt er sinds jaar en dag in dat internationale podium te bieden aan al wie professioneel bezig is met handel in natuursteen en de bewerking ervan.

Groter en internationaler

Aan plaats zal er dit jaar (van 28 september tot en met 1 oktober 2017) alleszins geen tekort zijn op de jaarlijkse natuursteenvakbeurs in het Italiaanse stadje Verona. De beursvloer groeit immers met nog eens 2.000m2 (na renovatiewerken in hal 10), wat de totale oppervlakte op 78.000m2 brengt. Het biedt bedrijven die op de wachtlijst stonden de kans om dit jaar ook als exposant in te tekenen.

Marmomacc

Aan bezoekerszijde telde de organisatie vorig jaar 67.000 geregistreerde aanwezigen, een cijfer dat 3% hoger ligt dan in 2014. Opvallend daarbij was het stijgende percentage buitenlanders: slechts 39% van alle bezoekers hadden de Italiaanse nationaliteit. Daarmee steeg het internationale karakter van de beurs over de laatste drie jaar met 24%.

Randprogramma

Staan tijdens Marmomacc 2016 onder meer op het programma: de tweede editie van de International Stone Summit, een hoog aangeschreven wereldcongres waar tal van prominenten uit de natuursteenbranche op afkomen.

installazione-con-lastre-di-pietra-naturale-1

Of The Italian Stone Theatre in hal 1, waar wereldvermaarde ontwerpers het verhaal vertellen over de interactie tussen natuursteen en technologie. Daarnaast pakt Marmomacc uit met drie nieuwe initiatieven, specifiek gericht op designers en architecten: de Stone Award en Icon Award en ‘last but not least’ een paneldiscussie (onder de noemer ‘The Future of Design: Materials, Sustainability and Context’) die samen met het toonaangevende Amerikaanse magazine ‘Architectural Record’ wordt georganiseerd.

Lees er alles over op www.marmomacc.com