De ideale showroom beleving in de nieuwe toonzaal van DERMUL


Dermul is in de tegelbranche een klinkende naam. Met hun vakkennis en kritische blik schaven zij hun displays voortdurend bij. Inspelend op de actuele tegelontwikkelingen en met een flinke dosis creativiteit, bezorgen zij hun klanten het maximale rendement uit hun showroom. Ook in het buitenland blijkt deze formule aan te slaan. Met niet minder dan 70% export groeit Dermul kerngezond verder. Daar horen veelbelovende investeringen bij, zoals een sterk geautomatiseerd productieatelier en een vernieuwde showroom waar totaalbeleving centraal staat.

Het huidig succes van dit familiebedrijf vindt haar oorsprong reeds 50 jaar terug. Met algemene laswerken en trappen, was vader Etienne Dermul een welbekende vakman in de Lokerse regio.

Toen hij een dertigtal jaar geleden de vraag kreeg om een presentatiemeubel te maken voor tegels, had hij nooit gedacht dat zijn zaak zou uitgroeien tot wat Dermul vandaag is: producent van hoogwaardige en innovatieve displays voor de bouwsector. Vele klanten van het eerste uur bestellen vandaag nog steeds hun tegelpresentaties bij Dermul, wat hun klantgerichtheid en langetermijndenken bevestigt.

Hoge afwerkingsgraad

Onze klanten zijn onze grootste bron van informatie, en ook de eigen monteurs informeren ons waarin we onze producten kunnen verbeteren. We zijn pas tevreden als het geleverde materiaal de verwachtingen van de klant overtreft.Bart Dermul

Huidige zaakvoerders, Bart Dermul en echtgenote Kaat Taelman, staan aan het roer van dit familiebedrijf. Met een kritisch oog voor detail duwen ze hun bedrijf richting haar volste potentieel. Het feit dat Dermul zowel in eigen land als daarbuiten een succesverhaal neerzet, is te danken aan hun voortdurende drive om te verbeteren en te innoveren. Voeg daarbij doordacht totaaladvies en creatief ontwerp als succesfactoren en je krijgt een resultaat dat geboren is om te winnen.

“Al onze meubelen worden voortdurend onderworpen aan verbetering om het de klant zo makkelijk mogelijk te maken de zware materialen zoals tegels, natuursteen en parket optimaal te bekijken”, vult Kaat aan. “De vaak 100kg wegende tegelpanelen trek je met het zelfontwikkelde railsysteem geruisloos en met het grootste gemak uit, en met het unieke ‘Soft Close’-systeem valt de lade vanzelf terug in de kast. Naast een aantal nieuwe displays voor XXL-tegels, werden diverse types tegelboxen met vlot wisselbare tegelpanelen ontwikkeld zodat er geen kap- en breekwerk hoeft te gebeuren bij het vernieuwen van de boxen.”

toonzaal displays tegels dermul

“In de nieuwe serie ‘MoodBox’, te bewonderen in de vernieuwde showroom, kan de showroomverkoper zijn creativiteit dan weer helemaal kwijt, en kunnen de uiteenlopende mogelijkheden en combinaties met tegels eenvoudig en snel getoond worden. Zo speelt men snel in op actuele trends, een ‘must’ de dag van vandaag, en krijgt de consument een overzicht van de vele mogelijkheden van dit prachtige product”, vervolledigt Bart. Het is duidelijk dat Dermul met zijn nieuwe ontwikkelingen de laatste trends op de voet volgt.

Investeren in groei en gemotiveerd personeel

Bij een hoge kwaliteitsnorm, een grote diversiteit en snelle evolutie, zijn voortdurende investeringen in mensen en machines heel erg belangrijk. Het productieatelier is dan ook vrij ver geautomatiseerd met lasrobots, een volautomatische lakstraat en diverse CNC-machines. Vorig jaar werd geïnvesteerd in nieuwe productiesoftware en een voorraadbeheersysteem om de voorraad grondstoffen accuraat bij te houden. Het magazijn wordt overigens in 2018 verder geautomatiseerd zodat de handlingskosten bij het aan-en afvoeren van de grondstoffen tot een minimum kunnen beperkt worden.

Dit artikel verscheen in Polycaro 59

Lees alle artikels van deze editie online

of

PDF downloaden

“Ook onze medewerkers worden voortdurend aangestuurd om zich verder te bekwamen in hun vak en mee te zijn met de nieuwste technologieën. We dagen hen uit om zich blijvend te ontwikkelen en steeds net dat beetje verder te gaan opdat we het verschil kunnen maken voor onze klanten. Iedereen binnen onze organisatie geeft elke dag het beste van zichzelf om een hoogwaardig product en dito service aan onze klanten te geven”, vertelt Bart.

Totaalbeleving voor de zintuigen

Om hun onderscheidingsvermogen nog extra in de verf te zetten, werd de eigen showroom begin 2017 volledig omgetoverd naar een belevingsruimte waar geen enkel detail over het hoofd werd gezien. Bezoekers kunnen de diverse kleurencombinaties bekijken op grote stalen, ontwerpen worden getoond op grote schermen of met een VR-bril zodat de klant reeds in de ontwerpfase een goed beeld kan vormen hoe zijn showroom er zal gaan uitzien.

toonzaal displays tegels dermul

“We tonen ook diverse types verlichting en het effect van verschillende kleurtemperaturen van LED-spots op tegels. Hiervoor hebben we samengewerkt met een fabrikant van verlichtingsarmaturen gespecialiseerd in retail- en winkelinrichting. De zorgvuldig geselecteerde geur die verspreid wordt via het ventilatiesysteem en de speciaal samengestelde playlist die door de boxen klinkt, scheppen een aangename sfeer. Kortom, totaalbeleving staat hier centraal waarbij we onze klanten willen inspireren en adviseren”, vullen Bart en Kaat elkaar aan.

Meedenken van bij de start voor het beste eindresultaat

De totaalbeleving die men in de nieuwe showroom van Dermul krijgt, is uniek in haar soort. De creativiteit en vakkennis die zij hanteren, zijn dan ook hun handelsmerk. Wie zich daaraan laaft van bij het begin van een project, mag er prat op gaan dat het eindresultaat een schot in de roos is. In de eerste fase worden er vaak samen met de klant tijdens een verkennend gesprek verschillende ideeën uitgewisseld en wordt het huidige verkoopproces geanalyseerd.

“Voeg deze informatie samen met een flinke dosis creativiteit en onze jarenlange expertise, en je hebt een geslaagde realisatie waarbij esthetiek, functionaliteit en optimale beleving van de ruimte hand in hand gaan”, aldus Bart Dermul.

toonzaal displays tegels dermul

Connected showroom

‘Think outside the Box’ siert de glazen deur van het nieuwe vergaderlokaal. Geen holle slogan zo blijkt. Dermul broedt immers op een innovatief en digitaal presentatiesysteem dat niemand hen ooit voordeed. “We werken reeds een aantal jaar achter de schermen aan de ontwikkeling van een ‘Connected Showroom’ waarbij elke tegel geconnecteerd is met een digitaal systeem. Daarbij kan men meerdere beelden van de tegel bekijken, alsook bijkomende informatie bekomen. Een grote meerwaarde voor de consument om de juiste keuze te maken. De gegevens die achterliggend verzameld worden voor verdere opvolging en marketingacties zijn van onschatbare waarde”, licht Bart een tipje van de sluier op.

Een staaltje innovatieve ondernemerszin dat in het najaar 2017 het daglicht zal zien, of hoe ‘Thinking outside the box’ het kaf van het koren scheidt.

To BE continued.


Foto’s: DERMUL