Florim realiseert double digit groei in 2015

Ook in 2015 investeerde Florim Ceramiche weer behoorlijk wat in innovatie, modernisering van de productietechnologie (lagere milieu-impact ondanks verhoogde productiecapaciteit: 25 miljoen m2 in 2015). De Italiaanse tegelgroep opende ook twee nieuwe vlaggenschipwinkels in Milaan en New York.

Investeringen in productie

Van de in totaal 34 miljoen euro die de groep (bekend van toonaangevende merken als Floor Gres, Rex, Cerim, Casa dolce casa, Casamood en  Slim/4+)  vorig jaar pompte, ging 13,7 miljoen euro naar de renovatie van de afdeling waar de  grondstoffen worden voorbereid: in de MaKer fabriek in Mordana (gemeente in de Italiaanse provincie Bologna), waar ook twee nieuwe productielijnen voor het malen van de grondstof en behandeling van traditioneel porselein alsook grote panelen  werden geïnstalleerd. Daarnaast werd 12,5 miljoen euro geïnvesteerd in de derde fase van de veranderingen in de fabriek van Florim USA in Tennessee, waar het startschot werd gegeven voor de bouw van een nieuw depot voor grondstoffen.

florimstore

Ruim 40 miljoen euro nettowinst

In de 8ste editie van het Sustainability and Social Responsibility Report dat Florim jaarlijks uitbrengt, lezen we dat de wereldvermaarde tegelgroep, geleid door Claudio Lucchese, vorig jaar een geconsolideerde omzet van 374 miljoen euro (+13,6% tov 2014) realiseerde,  een EBITDA groei van +16,3% groei tot 19,1 miljoen euro (26,2% van de omzet) en 43,3 miljoen euro nettowinst (+18,9%).

florim gallery