Bostik onthult nieuw en gebruiksvriendelijk gamma

Wereldspeler Bostik lanceerde onlangs ‘Smart One Flooring Range’, hun vernieuwde gamma van producten voor vloertechnieken. “Al jaren leveren we met veel succes een breed assortiment vloertechnische producten zoals primers, reparatiemiddelen, egalines en lijmen. Maar door Smart One Flooring Range is alles een pak gebruiksvriendelijker voor klanten”, vertelt marketing- en communicatiemedewerker Sophie Jacobs. “Bovendien wordt daardoor het aanbod in de Benelux nog uitgebreider.”

Toegankelijker aanbod

Al decennialang is Bostik een toonaangevende wereldwijde producent van lijmen en afdichtingen in de bouw-, consumenten- en industriële markten. Door vroegere overnames groeide het aanbod van Bostik sterk, maar verschilde het van land tot land. “Dat is niet altijd handig als je met internationale partners werkt, want overal bestonden er andere namen voor de producten”, legt Sophie uit. “Daarom is er besloten om met één gamma naar buiten te komen. Dat schept duidelijkheid voor de verwerkers én de tussenhandel.”

Krachtig en eenduidig

Het afgelopen jaar hield de multinational zijn volledige Europese assortiment tegen het licht. Met een krachtige lay-out voor de verpakkingen, heldere meertalige informatie en overzichtelijke kwaliteitsklassen verhoogt Bostik het gebruiksgemak. De producten zijn waar nodig verbeterd en kregen krachtige, internationale namen zoals ‘Grip’, ‘Stix’ en ‘Fix’.

Op de uniform ogende verpakkingen staan symbolen die de eigenschappen van het product verduidelijken. Ook is een indeling gemaakt in de kwaliteitsklassen Good, Better, Best en Special. Bostik werkt ook aan duurzaamheid, onder andere door gebruik te maken van biobased materialen, controle op de afvalstromen en de recycling van verpakkingsmaterialen.

Internationale uitbreiding

Smart One Flooring Range is een belangrijke stap voorwaarts voor Bostik. Het bedrijf wil haar activiteiten in het vloertechnieksegment internationaal verder uitbreiden. Momenteel dragen zo’n 6.000 gedreven medewerkers in meer dan 50 landen bij aan de hoge innovatiegraad en kwaliteitsstandaard. Goed voor een jaarlijkse omzet van 2 miljard euro.

Dankzij de heldere informatie en uniforme verpakkingen hoeft de tussenhandel minder vaak hulp te bieden om de juiste productkeuze te maken. De producten verkopen zich vanzelf, wat in potentie een hogere omzet betekent en minder handling.

Nieuwe producten

Het nieuwe gamma brengt nog voordelen met zich mee. “Al onze technologieën worden nu toegankelijk voor alle landen. Om een voorbeeld te stellen: als een type lijm in Duitsland werd gemaakt, verscheen die omwille van de taal enkel in Duitstalige landen. Nu doorbreken we die taalbarrière dankzij de meertalige informatie op de verpakking”, zegt Sophie.

“Zo introduceren we vanaf volgend kwartaal meerdere producten in de Benelux die nog niet in ons gamma staken. Zoals een watergedragen vochtscherm dat je in één laag kan aanbrengen en waar veel vraag naar is. Het is al een succesproduct in het Verenigd Koninkrijk en dit lanceren we hier dus ook over enkele maanden”, legt Sophie uit.

Voor alle omgevingen

Met Smart One Flooring Range is de professional verzekerd van de juiste oplossing voor kleine, eenvoudige of juist zeer grote complexe projecten. Voor vloeren in alle denkbare omgevingen, zoals woningen, ziekenhuizen, scholen, kantoren en hotels, kan je de producten gebruiken. Ze worden geleverd aan groothandels, vloerenbedrijven en parketzaken en veelvuldig toegepast in projecten door interieurarchitecten en woninginrichters.


Tekst: Lieselotte Cowie – Foto’s: Bostik